יום שלישי, 4 בדצמבר 2012

הכנת בירית לכלה- DIY

החתונה שלי שהייתה לפני כמעט שנה (איך הזמן טס..) הביאה אותי לפורום חתונות בתפוז. הייתי פעילה בפורום יותר משנה וחצי והוא והבנות בו ליוו אותי לאורך כל התהליך.
במסגרת ההכנות למסיבת הרווקות של חברה קרובה,עליה כתבתי בפוסט הזה, תפרתי לה בירית. על הדרך צילמתי את התהליך והכנתי מיני מדריך להכנת בירית.  המדריך פורסם בפורום חתונות בתפוז ולאחר מכן פורסם פעם נוספת כחלק משיתוף הפעולה ביני ובין הבלוג "אניקה- השראה לאירועים". כעת נראה שהמדריך עומד להתפרסם באתר נוסף ולמה שרק גולשי אתרים אחרים יהנו?
נראה לי שאם יש לי בלוג משלי כדאי שאעלה לכאן גם כמה מהיצירות שלי,לא?




האמת שכל תהליך הכנת הבירית לא מסובך בכלל, אבל הוא כן דורש מיומנות תפירה כלשהי, ברמה של תפר בסיסי.
במהלך תפירת הבירית אנחנו נשתמש בתפר שהוא קצת יותר מסובך, אבל יהיה הסבר לגביו בהמשך.

זמן הכנה: 
שעה וחצי- שעתיים תלוי במיומנות התפירה שלך

חומרים:
פס תחרה ברוחב של כ-8 ס"מ באורך של היקף ירך הכלה+15 ס"מ.
סרט סאטן ברוחב של כ-3.8 ס"מ בצבע זהה או דומה לצבע התחרה בארוך של היקף ירך הכלה+15 ס"מ.
גומי תחתונים צר באורך היקף ירך הכלה פחות 2 ס"מ.
חוט בצבע התחרה
מחט
מספריים
סיכות תפירה
סיכת ביטחון
נר

החומרים
אם אתן מכינות את הבירית לעצמכן, הכי פשוט לקחת סרט מדידה ולמדוד את המקום בו תרצו לשים את הבירית. כשאתן קונות את התחרה והסרט חשוב לקחת כ 15 ס"מ נוספים לטובת התפירה והכיווצים בהמשך.
במקרה של הכלה שלנו, מדובר בכלה רזה במיוחד ולכן החלק הכי מאתגר עבורי היה לנסות ולהבין מהו היקף הירך שלה. ניגשתי לטבלאות של מידות המתרגמות לס"מ והשתמשתי בבירית שקיבלתי לחתונה שלי כמדד. בסופו של דבר הייתי צריכה כ 35 ס"מ וקניתי חצי מטר.
ההכנה:1. נכין את סרט הסאטן, נחתוך אותו לאורך הרצוי במקרה שלנו, 40 ס"מ ונשרוף את הקצוות שלו בעדינות עם נר. לסרטי הסטאן יש נטיה להוציא מן סיבים קטנים מה שמחליש את הסרט עצמו ולא נראה יפה. על ידי שריפת הקצוות אנחנו מנטרלים את זה וגם מוודאים שהסרט לא יתפרק בזמן התפירה.

2. נקפל את הסרט ל-2 לכל אורכו, כדאי שהצד המבריק יהיה הצד החיצוני. נשים סיכה מספר סנטימטרים מהקצוות על מנת שהקיפול שעשינו לא יפתח, ונשאיר לנו מקום לתפור. נתפור זה לזה את הצדדים לכל האורך לקבלת "צינור". צינור הסאטן למעשה אמור להחביא בתוכו את הגומי שיחזיק את הבירית על הרגל ולכן חשוב לתפור כמה שיותר צמוד לקצה.

התמונה מדגימה את מיקום הסיכה מהקצה, הסרט עצמו אמור להיות מקופל לשניים לכל אורכו (בתמונה הוא לא מקופל)
כך אמור להראות הצינור המדובר
3. לאחר שנסיים לתפור את הסרט לאורכו, נמקם אותו על התחרה בגובה הרצוי, בערך 3- ס"מ מהקצה העליון של התחרה, נעזר בסיכות לאורך כל הדרך על מנת לוודא שהצינור לא יזוז ממקומו במהלך התפירה.
מיקום הסרט


4. כעת נתפור אותו לתחרה לכל אורך הקפל הן מלמעלה והן מלמטה, כמה שיותר צמוד לקצוות זאת על מנת שהגומי יוכל לעבור בתוך סרט הסאטן בהמשך. את התפירה נעשה בשיטה של Backstich, קשר מאוד חזק שתפקידו לוודא שהצינור שלנו לא יזוז לשום מקום.

הרעיון הכללי הוא שעושים קשר בחוט, מכניסים את המחט דרך שני חלקי הסרט וחוזרים חזרה למעלה כחצי ס"מ אחרי הקשר, כעת חוזרים עם המחט חזרה לכוון הקשר, מכניסים אותה שוב ויוצאים חצי ס"מ אחרי החלק שכבר תפרנו. אני יודעת שזה לא לגמרי מובן- ומאחר אין טוב ממראה עיניים אני מצרפת סרטון שמדגים איך אמורים לעשות את זה.

כאן חשוב לשים לב לצד המבריק של התחרה, לוודא שהוא פונה כלפי חוץ ולתפור את סרט הסאטן בחלק הפנימי. למעשה עם התקדמות התפירה ניתן להוציא את הסיכות אחת אחרי השניה.
מצד שמאל ניתן לראות את הסרט לפני התפירה ומצד ימין אחרי..

5. החלק הכי מסובך מאחורינו, כעת נשחיל את הגומי למקומו..
אורך הגומי הרצוי הוא קצר בס"מ או שניים מהיקף הירך. כלומר במצב בו שני קצוות הגומי צמודים זה לזה, הוא מחזיק על הירך- אינו נופל אך גם לא מדמה חוסם עורקים.
ומאחר ולגומי יש נטיה לברוח ולא להשאר במקום אחד יש פטנט נחמד:

ראשית נשחיל בצד אחד של הגומי סיכת בטחון- הסיכה תקל עלינו להעביר אותו דרך כל סרט הסאטן. בקצהו השני נמקם סיכת תפירה שתשתמש כמעצור ולא תתן לקצה של הגומי להכנס פנימה לתוך הסרט.




6. נשחיל את הגומי לאורך הסרט ונתפור את שני הקצוות כדי שלא יברח חזרה. לפני התפירה זו הזדמנות מצוינת למדוד את הבירית ולוודא שאכן זה ההיקף שמתאים לך.
בגלל שהגומי הוא כהיקף הירך והסרט והתחרה ארוכים יותר, כבר ניתן לראות את הכיווצים האופייניים למראה הבירית.


7. אם האורך מתאים וסיימנו לתפור את שני קצוות הגומי טוב טוב אחד לשני [חשוב מאוד לעבור מספר פעמים על התפירה של הקצוות, אחרי הכל, זה מה שמחזיק את הבירית על הרגל..]
אפשר כבר לעשות תפר קטן ולתפור את שני קצוות הסרט מבפנים,וגם לחבר את שני קצוות סרט התחרה זה לזה. הסגירה הזו מיועדת למנוע מהגומי השחור לבצבץ החוצה. למעשה הבירית גמורה!

הבירית הגמורה
ניתן לשים אותה כמו שהיא או להוסיף קישוטים אני הוספתי פפיון קטן, אבל ניתן לתפור פנינים או תליון חמוד כדי לשדרג את המראה שלה.

מקווה שנהניתן ואם יצא לכן לנסות לתפור בירית בעצמכן, אשמח לשמוע איך היה!

אם עדיין לא ביקרתם שם, אני ממליצה לבקר ב"אניקה- השראה לאירועים". אנה, מקימת האתר היא בוגרת פורום החתונות גם כן שהחליטה לתרום מנסיונה לבעלי אירועים עתידיים.

אם אתן עומדות להתחתן או מתכננות אירוע כלשהו אני בטוחה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. האתר מלא כתבות ומדריכים מעוררי השראה לקראת האירוע.

כאן אפשר לקרוא את הקרדיטים של החתונה שלנו.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה