יום חמישי, 3 באוקטובר 2013

אירלנד- Cashel בפחות מ24 שעות..

הגענו ל-Cashel לקראת הערב, אחרי יום ארוך של נסיעות.. עיירה מקסימה, עם רחוב אחד בערך שהתפרסמה בזה שצמח הכשות - מרכיב הכרחי בבירה, צומח ממש שם. הלכנו לחפש את השיח המפורסם ובאמת שלא נשאר ממנו הרבה.
הגענו לעיירה משתי סיבות, האחת המלצה של ידיד קרוב שהיה באירלנד ונשמע ששם היה הכי כיף והשניה, כי שמעתי שכדאי מאוד לבקר בטירה המפורסמת שמתנוססת מעל העיר.

בהתאם להמלצה שקיבלנו חיפשנו הוסטל מסוים בעיר, אבל הוא היה מלא ולא נשארו חדרים לזוגות. הבחור שעובד שם הציע לנו לקחת חדר במלון ליד שמוחזק על ידי אותם בעלים. קיבלנו חדר מקסים שהיה כיף להעביר בו את הערב.

את הבוקר למחרת התחלנו במאפיה מקומית, שבקומה העליונה שלה יש סוג של מסעדה. גילינו את זה ממש במקרה כשראינו אנשים עולים למעלה ולא חוזרים. לקחנו ארוחת בוקר אירית קלאסית  ואין מה להגיד האירים יודעים איך לחיות.

כרגיל בעיירות הקטנות באירלנד אוטובוס למקום המיושב הבא עובר בעיירה אחת ל3-4 שעות במקרה הטוב.. החלטנו שניקח את האוטובוס של ארבע אחר הצהריים ומיד אחרי הארוחה הלכנו לבקר בטירה.
תמונות לא יצליחו לתאר את היופי שנגלה לעין כשמטפסים לטירה וצופים על הנופים שנפרשים תחת הרגליים.

מרחבים של ירוק במליון גוונים שונים, מציפים את העין ומשמחים את הלב. פרות וכבשים באחו, שקט ורוח מנשבת.

התמונות כמו מתבקשות מעצמן.  הטבע עושה את כל העבודה ומה שצריך זה רק להוציא אייפון או מצלמה ולצלם.
בלינו בטירה כמה שעות טובות, הגענו כרבע שעה לפני שיציאה הדרכה באנגלית  ונשארנו עוד אחריה כדי להסתובב, להתרשם ולצלם את הנוף הן במצלמה והן בזכרון.

כמה שעות מאוחר יותר הלכנו לחפש את צמח הכשות, מצאנו אותו מאחורי המלון שבעיר נח לו על גרם מדרגות ומביט לכיון של גינה מטופחת עם שבילים. עקבנו אחרי אחרי השבילים ויצאנו לשטח פתוח  מה שאפשר לנו לצלם את התמונה הבאה.. הפרות היו ממש במרחק נגיעה.

המשכנו עם השבילים והגענו לאחו שנמצא מתחת לטירה,  אחרי שלום-שלום לכמה אירים חביבים שטיילו עם הכלבים שלהם ניסינו להתקרב יותר לכבשים הרועות ולתפוס תמונה טובה יותר של הטירה מלמטה. אבל באירלנד כמו באירלנד אים דבר כזה שאין גשם- תוך דקות הכחול של השמיים התחלף באפור התחילו רוחות חזקות, הכבשים התחילו להתרחק  ושוב התחיל הגשם. בצד שמאל של התמונה תפסתי החצי השני שלי מטפס על הגבעה..

אחרי ארוחת צהריים באותו מקום מקסים בו אכלנו ארוחת בוקר, לקחנו את האוטובוס של שעה 16 ועזבנו את קאשל בהרגשה שהחלטנו נכון כשבחרנו להגיע לקאשל ללילה ולא להשאר ללילה בקורק. רק בשביל הנוף מהטירה היה שווה לבקר בעיירה.