יום שלישי, 26 בפברואר 2013

קציצות אפויות וכל כך טעימות! (מתכון)




הכל התחיל מזה שקניתי דלעת כדי להוסיף אותה למתכון של מרק בטטה, אבל לא הייתי צריכה את כל הכמות ונותרתי עם חתיכה מכובדת של דלעת שאין לי מה לעשות איתה.
 פניתי לאינטרנט לעזרה ובמיוחד לאתר של הבחורה מהמתכון של עוגת הבטטה המצוינת.

לשמחתי גיליתי שיש לה מתכון שכולל דלעת ולא סתם מתכון, לקציצות והן אפויות! מה יכול להיות יותר טוב מזה?
הכנתי את הקציצות ומה אני אגיד לכם, מהרגע שטעמתי את החתיכה הראשונה הבנתי שזו תחילתו של רומן.
אני חושבת שחיסלתי כמחצית מהן לבד, כשהן עוד חמות מהתבנית. מר בחור הסכים איתי שמדובר במתכון איכותי במיוחד.

המתכון פשוט, קליל ולא לוקח יותר מ-10 דקות הכנה ו-30 דק אפיה.

מצרכים:
חצי קילו בשק בקר (במתכון המקורי נאמר שאפשר לעשות חצי בשר בקר וחצי עוף, עדיין לא ניסיתי)
1תפוח אדמה קטן מגורר גס
חתיכת דלעת מגוררת גס (אני עושה לפי העין, אבל ל1/2 קילו אני מניחה ש 250-300 גר' דלעת יספיקו)
תבלינים:
כפית בהרת (לכי תמצאי בשוויץ.. אני עושה בלי)
כפית גריל עוף, פפריקה מתוקה, קורט מלח
קמצוץ קינמון וקמצוץ אגוז מוסקט
אופן ההכנה:
מערבבים את כל המצרכים היטב, יוצרים קציצות בערך בגודל של כדור פינג פונג, משטחים מעט ומניחים על תבנית עם נייר אפיה.
את התבנית מכניסים לתנור שחומם מראש ל-180 מעלות בערך ל- 20-30 דקות.


שימו לב שהקציצות  מוציאות נוזלים ושומן החוצה, זה בסדר, הכל תקין בלי פאניקה.
יודעים שהן מוכנות כשהן מחליפות צבע והופכות להיות שחומות.
*בתנור שלי, המרגיז, זמן האפיה הוא כ 35 דקות.


זהו, מה שנשאר זה להגיש אותן עם תוספת כלשהי או לטרוף אותן כמו שהן. אישית, אני אוהבת לאכול קציצות כשהן קרות עם עגבניה חתוכה ליד ואני לא צריכה יותר כלום. ואלו- מצוינות גם קרות.


בקיצור, אם תכינו אותן, אתם תודו לי.  בתאבון!!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה