יום שלישי, 19 בפברואר 2013

מלכת הלבבות שלי


ברוח החג הבא עלינו לטובה שבמקרה הוא גם החג האהוב עלי בשנה ניסיתי שבוע שעבר ליצור מראה איפור למלכת הלבבות מהסיפור של עליסה.
מאז שהייתי ילדה הייתי מתכננת את התחפושת  שלי לפורים חודשים מראש, מנדבת את אמא ואת הסבתות למשימה של תפירה, התאמת בדים ושוקעת בעולם של תחפושות. למזלי, אמא שלי זרמה עם הרעיונות המוזרים שלי (מישהו אמר דארטאניין משלושת המוסקרטים? ענן? לילה?) ותמיד עזרה ליצור את המראה עד שהייתי מרוצה.
אחרי סיום התיכון ההתלהבות קצת שככה אבל סירבתי לוותר על התחפושת בחג והכרחתי גם את מר בחור להתחפש. השנה בגלל שאנחנו לא בארץ ומסיבת הפורים היחידה שיש כאן באזור היא מסיבה לכל המשפחה והגנון, מה שלא מושך אותנו במיוחד... יוצא שלא נוכל לחגוג את פורים כמו שצריך.
לא מזמן תחת המוזה שנחה עלי באיזה אחר צהריים חורפי, נזכרתי בתחפושת מלפני שנתיים, אז התחפשתי למלכת הלבבות ומר בחור לכובען המטורף. באותה תקופה ההכרות שלי עם עולם האיפור הייתה שטחית למדי.. מסקרה, עפרון, שפתון וצלליות מדי פעם. לקראת התחפושת שדרשה איפור, אהם, "עם נוכחות" צפיתי בכמה סרטוני הדרכה ביוטיוב ליצירת המראה. ההשראה למראה היא המלכה מהסרט "עליסה בארץ הפלאות".

במבט לאחור, הייתי דומה יותר למלכת הדראג ולא למלכת הלבבות. מצרפת תמונות להמחשת הזוועה:
 

כאמור, לא מזמן נפלה עלי ההשראה וניסיתי ליצור מראה אחר, פחות דראגי ויותר מעודן.
ליצירת הלוק התחלתי מבסיס של שיסיידו, שבאופן כללי כהה לי מדי בחורף הנוכחי אז הוא משמש אותי כמייקאפ הניסויים.. לשמחתי הוא נקנה במבצע כך שזה פחות מבאס להשתמש בו למטרה הזו. ובמקרה כמה ימים לפני שעשיתי את האיפור הזה הגיעה בדואר החבילה שהזמנתי מMUA  במבצע ה50% הנחה הגדול שלהם (לסקירה על חלק מהמוצרים שלהם) הגיעו בין היתר שתי פאלטות צבעוניות בהם השתמשתי ליצירת המראה: פופטסטיק וגלאמור ניייטס.

פופטסטיק (Poptastic)


הפלטה הזו מורכבת מצבעים שפשוט כיף לשחק איתם. זו לא תהייה הבחירה הראשונה שלי בעת יצירת מראה יומיומי אבל לטובת משחקי צבעים ומראה קייצי יותר היא תהייה מצוינת. לא משנה כמה ניסיתי לא הצלחתי לצלם תמונה שתעביר באופן מדויק את הצבעים ובמיוחד את ההבדלים שבין גווני התכלת שיצאו אותו הדבר בצילומים, לכן אפנה אתכן לסווצ'ים בבלוג הזה.

גלאמור נייטס (Glamour Bights)




כאן כבר היה קצת יותר קל  עם עניין הצילום של גווני הצלליות, אבל אם חפצות אתן בסווצ'ים, ניתן לראות גם אותם באותו המקום.
 בגלל שמדובר באיפור מורכב יחסית ועבורי זהו אחד הנסיונות הראשונים באיפור שכזה, תיאטרלי יותר, נקרא לזה? הרגשתי שאני צריכה קודם "לבנות" את המראה הכללי על דף נייר לפי שאני ניגשת למשימת האיפור עצמה. עשיתי מחקרון ביוטיוב ובגוגל, ציירתי זוג עיניים על דף נייר והרכבתי את המראה הכללי של האיפור.
אני לא ציירת דגולה על אף 5 יח"ל הבגרות שלי באמנות ולכן חלק מהאלמנטים כמו הקלף לא יצאו משהו, אבל אני מאמינה שתרגול יכול להביא לתוצאות טובות יותר. אם אתן מתכננות לעשות משהו דומה בפורים, אני מציעה בחום לעשות נסיון יום יומיים לפני..

התחלתי מהנחה של Too Faced Shadow Insurance על כל שטח העפעף ועצם הגבה.


בחרתי להתחיל מאזור פנים העין  להתקדם החוצה עם הנחת הצלליות. הצללית הפנימית ביותר היא התכלת השימרית (מלבן צהוב) ומעליה מעט מצבע התכלת המט מאותה פלטה (מלבן אדום). את ההנחה התחלתי עם מברשת הנחת הצלליות של קרליין שלרוב עושה עבודה מצוינת, אבל הפעם לא הצלחתי להוציא צבע אטום מספיק באמצעותה ולכן עברתי להנחה באמצעות הספוגית שמגיעה עם הפלטה.
במרכז העפעף הנחתי את הצללית הכחולה הכהה מאותה הפלטה(מלבן ורוד) מעורבבת עם מעט מהצללית שלשמאלה(מלבן ירוק) והתקדמתי כלפי החלק החיצוני של העין עם צללית כחולה כהה מפלטת "גלאמור  נייטס" (מלבן כחול). כדי לתת לפינה החיצונית יותר עומק הנחתי בחלק החיצוני גם צללית שחורה (מלבן טורקיז). 

כדי לרכך את המעבר בין הצבעים השתמשתי בשיטה שלמדתי מיאנה פרוביז, ערבבתי קצת משני הצבעים עם המברשת, הנחתי בקו התפר שבין שני הצבעים וטשטשתי. גם בטשטוש הקצוות השקעתי לא מעט עבודה.
העיניים שלי שקועות ולכן על מנת שניתן יהיה לראות את הצלליות הייתי חייבת לעלות מעל קו הקפל הטבעי ולמשוך  את האיפור החוצה לכיוון הרקות. בעלות עיניים "רגילות" יכולות לבנות את האיפור בצורה פחות חתולית, למרות שבעיניי האיפור החתולי פשוט מהמם.
את הגבות בחרתי להשאיר כמו שהן ולא להסתיר אותן אבל הדגשתי אותן עם צללי כחולה כהה ומעליה צללית כסופה סתם בשביל הכיף.
את השטח שנותר ריק מצלליות באזור שמתחת לגבה מילאתי בצללית הלבנה מפלטת גלאמור נייטס.


עין ימין:
את הכתר ציירתי עם אייליינר זהוב של H&M, ומילאתי את כל השטח שבפנים באמצעות צללית הזהב מפלטת פופטסטיק (שורה ראשונה, שלישית משמאל) כשראיתי שהוא לא מספיק בולט, מילאתי את השטח הפנימי עם אותו אייליינר. את המשולשים שתוחמים את העין מלמטה ציירתי עם סופרליינר של לוריאל ובגלל שהצבע השחור לא היה מספיק חזק עברתי עליהם עם הליינר העמיד של ביוטיקר.

עין שמאל:
הכוונה הכללית כאן הייתה ליצור מראה של קלף ש"נחתך" באזור העין ולמעשה רואים רק את החצי התחתון שלו. על זה נאמר, הכוונה טובה הביצוע פחות. אני לא מאוד מרוצה מזה, אבל כאמור ציירת גדולה אני לא, אז בשביל הרעיון הכללי אני מקווה שזה בסדר והבנתן את הכוונה..
החלק הלבן צוייר באמצעות עפרון
Snow white הלבבות צוירו עם תוחם שפתיים בגוון Plum, שניהם של MUA.

אי אפשר לסיים איפור עיניים ללא מסקרה ולמראה הזה נבחרה "מליון לאשס" של לוריאל באריזת זהב. זו מסקרה די ישנה, אבל עדיין עובדת בשבילי.
בחרתי ללכת על מראה יחסית טבעי של השפתיים ולכן רק הדגשתי ותיקנתי את צורת השפתיים, הנחתי שפתון מספר A30 של WoW מסדרת העמידים והוספתי לו צ'ופצ'יק קטן בסוף כדי להשוות לשפתיים צורה של לב. אפשר כמובן לצייר שפתי לב בולטות ועם צורת לב מוגדרת יותר שאופיינית למלכת הלבבות, רק שימו לב לטשטש את השפתיים היטב עם מייקאפ לפני הציור.


זו התוצאה הסופית:


צד ימין:
וצד שמאל:




מה דעתכן, המראה לביש? הייתן שוקלות איפור כזה לפורים? כבר חשתבן למה תתחפשו השנה?

4 תגובות:

  1. יצא מקסים! כל הכבוד על היצירתיות :)

    השבמחק
  2. כשהייתי קטנה אמא שלי תמיד השקיעה בתחפושות שלי המון :) היו לי תמיד דברים מקוריים... איכשהו כבר בחטיבה הפסקתי להתחפש כי לא היה לי כוח, או שהייתי עושה רק משהו בקטנה. והשנה עם הטירוף של תקופת המבחנים בכלל זה לא קרה :/

    האיפור יצא מהמם!

    השבמחק
    תשובות
    1. אני חושבת שבתקופה שאנחנו גדלנו זה היה פחות נפוץ לקנות תחפושת מוכנה ולא הייתה ברירה :)
      האמת שבגלל שבשנקר ממש הקפידו על מסיבת פורים מושקעת (לא תמיד היה מוצלח אבל העיקר הכוונה :-P) יצא שהתחפשתי כל שנה בארבע השנים האחרונות, אבל אני זוכרת איך זה כשיום אחרי החג יש מבחן חשוב.. בכל מקרה אם את אוהבת אל תוותרי, זה יום שכל כולו כיף ובתקופת מבחנים זה אחלה שחרור ודרך להתרענן ולצבור כוחות.
      בהצלחה במבחנים!
      לאיזה דברים מקוריים התחפשת? תספרי, תספרי!

      מחק