יום שני, 10 בדצמבר 2012

סלמון בשום וסויה- מתכון פשוט וטעים

אחד מהאתגרים שאיתו צריך להתמודד כשעוברים למדינה אחרת הוא עניין האוכל. לוקח לא מעט זמן להתרגל לעולם הקולינרי החדש שאליו הגעת ובמקרה שלנו למשל, לקח לי זמן למצוא כאן לחם מלא או גבינה 5%, זה לא שאין את המוצרים האלה כאן, אבל הם רשומים אחרת, אחוזי השומן הם אחרים ולוקח זמן להתרגל לטעם.
במקרים מסוימים-  באמת אי אפשר למצוא את המוצרים אותם מחפשים... דברים שעדיין לא מצאתי כאן הם גבינת טבורוג, בולגרית 5%, קמח תופח ועוד כמה וכמה מוצרים שלא הצלחתי למצוא. המצב הזה דורש ממך לעשות התאמות, להכיר את האוכל המקומי ולנסות לשלב אותו גם במטבח שלך.
לשמחתי האתגר הזה נהייה פשוט יותר בעקבות השינוי בשגרת היום יום שלי. בארץ הייתה לי שגרה עמוסה למדי ולפעמים למרות שרציתי פשוט לא יכולתי לבלות זמן במטבח. כאן לעומת זאת כשיש לי זמן פנוי, אני שוב מגלה כמה אני אוהבת את עולם הבישול וכמה אני נהנית מהעשייה הזו. כמו כן בגלל שאני רוב הזמן בבית ואין סיבה להכין אוכל לכמה ימים מראש מפאת חוסר זמן, כשבעלי מגיע הביתה, אנחנו מכינים ארוחה טריה כמעט מדי ערב.
כדי לא להשתעמם או לאכול כל הזמן את אותם מזונות אני תמיד מחפשת אחר דרכים לגוון את סוג האוכל שאנחנו אוכלים.


למרות שאנחנו לא חובבי דגים גדולים, מצאנו כאן מאכל מקומי ומאוד טעים שניתן לקנות אותו קפוא בסופרים ומצריך רק חימום והזהבה בתנור ומאז פשוט נפתח לנו התיאבון לדגים. כתוצאה מכך התחלתי לחפש מתכונים עם דגים שאוכל לעשות בבית והגעתי למתכון שבמקור נכתב בפורום המתכונים של מירי בלקין על ידי אחת המשתתפות. ניסינו את המתכון בבית והוא יוצא כל כך טעים שהייתי חייבת לשתף אותו גם אתכם.





מצרכים לשתי מנות:
נתח סלמון של כ500 גרם (טרי, טרי, טרי- עושה את כל ההבדל)
1 כף סויה (רצוי דל נתרן, בשביל הבריאות)
2 כפות מיץ מלימון טרי
3 שיני שום- אפשר גם פחות/ יותר, תלוי בהעדפה שלכם
פפריקה רגילה/ מעושנת
פלפל שחור גרוס

שיפודים

מתחילים מלחתוך את הסלמון לקוביות, הן הולכות אחר כך לשיפודים ולתנור אז כדאי לשמור על עובי פחות או יותר אחיד.
כאן יש בערך 450 גרם סלמון..



בקערה מערבבים את שאר המרכיבים ומניחים את קוביות הסלמון להשרייה של שעה פלוס מינוס.

בתום השעה מחממים את התנור ל 180 מעלות, ובינתיים מלבישים את קוביות הסלמון על השיפודים, לנו יצאו 4 שיפודים.

מחממים מחבת טפלון ומניחים את השיפודים לצלייה של דקה בערך מכל צד, עד שהסלמון מזהיב קלות.


כך הסלמון אמור להראות אחרי דקת טיגון:

בסיום הצלייה מכל הצדדים מעבירים את השיפודים לתנור ל10 דקות נוספות.


אנחנו שילבנו את הסלמון עם צ'יפס*, אבל אפשר להגיש אותו עם שעועית ירוקה מוקפצת/ מאודה, פירה או כל תוספת אחרת שמתחשק.

יוצא טעים ומשביע עם 10 דקות עבודה תכלס.

*אם מתכוונים לשלב עם צ'יפס, צריך להתחיל את הכנת הצ'יפס מוקדם יותר. במקרה שלנו כדי לקבל צ'יפס קראנצ'י וטעים, טיגנו אותו במעט שמן על מחבת, רק כדי "לסגור אותו" מכל הצדדים והעברנו לתנור חם (בערך 200 מעלות) ל15 -20 דקות טרם הכנסת הסלמון פנימה. כשהכנסנו את הסלמון הורדנו את החום ל 180 ואת סיום התהליך עשינו כבר ביחד.

אגב,כשקונים כאן דג או בשר טרי, הוא נעטף בנייר, מוכנס לשקית אלומיניום ונאטם בחום עד השימוש, אפשר לפתוח רק עם מספריים, ככה זה נראה:



זהו, זה היה  סתם בשביל ההעשרה :)
בתאבון! ואם ניסיתם אני רוצה לשמוע איך יצא..

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה