יום רביעי, 24 ביולי 2013

אירלנד, ההיית או חלמנו חלום?- חלק א'

אם לסכם את החוויה שלנו באירלנד בשתי מילים- היה מדהים.



מדינה מופלאה, נופים עוצרי נשימה, אנשים מקסימים ובירה מצוינת- מה עוד צריך בשביל טיול מושלם?

נסענו ל-10 ימים, עם תיקי גב ועם החלטה לראות כמה שיותר מהחיים האמיתיים במדינה. את המסלול בניתי מראש, בעזרתן של שתי בנות יקרות מפורום חתונות בתפוז שביקרו במדינה בעבר.
בהתחלה התלבטנו, כן לנסוע לצפון-לא לנסוע לצפון, בסופו של דבר הטיול שתוכנן ל12 יום התקצר ביומיים ויחד איתו התקבלה ההחלטה לוותר על צפון המדינה.
החלטנו שנוסעים עם שני תיקי גב כדי להקל על המעברים ממקום למקום, שישנים בהוסטלים ו B&B ושמשתמשים בתחבורה ציבורית.

התחלנו מדאבלין הססגונית והמתויירת לעייפה, לקחנו סיור הליכה חינמי בעיר שמוצע על ידי חברת Sandemans New Europe, קיבלנו מדריך חמוד שבמשך 3 שעות  טייל איתנו באתרים המרכזיים של העיר, סיפר על ההיסטוריה של אירלנד ומאוד חיבר אותנו למקום בו אנחנו נמצאים. הרעיון של הסיורים האלה פשוט- הסיורים יוצאים פעמיים יום בשעות קבועות. המדריכים מקומיים והם עובדים על טיפים בלבד. נכון, זה לא באמת חינם אבל גובה הטיפ נתון לשיקולכם ואף אחד לא מכריח לתת. יחד עם זאת, להגיע לסיור כזה ולא לתת טיפ, נראה לנו לא לעניין בכלל.


אחרי הסיור קפצנו לפאב הקרוב ושתינו את הגינס הראשונה שלנו. אח, גינס אהובתי... אם תהיתם, זה נכון מה שאומרים, היא באמת הרבה יותר טובה באירלנד. אפילו מר בחור שלרוב יעדיף כל בירה אחרת, התאהב.


משם המשכנו איך לא, לסיור במפעל של גינס, אני לא יודעת אם זה משהו שאי אפשר לוותר עליו, אבל זו חוויה נחמדה בפני עצמה. את הכרטיסים קניתי מראש באינטרנט, הגענו עם מספר הזמנה, שלפנו כרטיסים מהמכונה ועקפנו את התור בכניסה. זה היה נחמד ונתן לנו הנחה קטנה. מה רע?


אחרי לינה בהוסטל חביב בחדר פרטי וענק לקחנו אוטובוס של שעתיים ל- Galway. האוטובוס למעשה חוצה את האי לחוף השני. בדרך זכינו לראות הרבה מהירוק-ירוק של אירלנד הכפרית, פרות, כבשים ונופים שעוד יחזרו על עצמם לאורך כל הטיול אבל אף פעם לא ימאסו.


גאלווי זו עיר סטודנטיאלית, צעירה ותוססת. הגענו קצת לא מוכנים, בעיקר בגללי, אמרתי שנגיע למקום ונלך לחפש הוסטל או B&B. מזל, מזל(!) שמר בחור שכנע אותי להכנס לTourist information. התברר שהגענו בסופ"ש עמוס במיוחד מאחר וביום שני נחגג אחד מה Bank Holidays, מה שאומר שזה הופך לסופ"ש ארוך וגם האירים יוצאים לחופשה.
ניגשנו בכלל כדי לשאול על סיור שיוצא מגאלווי לעיר אחרת, והאישה המקסימה שאלה בדרך אגב אם יש לנו איפה לישון. כששמעה שלא, מיד אמרה- שבו. הסבירה לנו שבערך כל חדד בעיר כבר מוזמן, שאלה לתקציב והתחילה לעשות סבב טלפונים כדי למצוא לנו מקום לינה. תחילה תכננו לילה אחד אבל אחרי התייעצות איתה, נשארנו לשניים- וטוב שכך.
היא הזמינה לנו חדר ב- B&B על חוף האוקיינוס האטלנטי, הסבירה לנו בקצרה על המפה לאן הולכים ויצאנו לדרך.

עד כאן הכל טוב, אבל מה? אנחנו חייבים שתהייה לנו חוויה מיוחדת מכל מקום אליו ניסע, לא כך?

מרחק של 15 דק הליכה הפך לסיבוב של שעה תחת הגשם האירי. מקומי מקסים שראה שאנחנו עם מפה ולא מוצאים את עצמנו עצר ושאל אם אנחנו צריכים עזרה. הוא הכווין אותנו למקום קרוב, אבל כשהגענו לא הצלחנו למצוא. בדיעבד התברר שהבית נמצא במקום קצת אחר ממה שהיה רשום, במין שכונונת פרטית וכשהגענו היינו בסך הכל צריכים לפנות ימינה. אנחנו לקחנו שמאלה. חצי שעה נוספת של סיבובים בסביבה, שאלנו אנשים, הלכנו בעקבות ההסברים שלהם ולבסוף התייאשנו ופתחנו  Google Maps, גם זה לא עזר. מיואשים התקשרנו למארחת. היא קפצה לאוטו שלה, כמו שהיא, עם הסינר עליה ובאה לאסוף אותנו. רטובים, קפואים ונבוכים סוף סוף הגענו.





הבית ממוקם כמעט על החוף עצמו והאוקיינוס פשוט קרא לנו לצאת החוצה. כוס קפה ויצאנו חזרה לעיר.


אם אתם מגיעים לגאלווי לא לוותר על הפיש אנד צ'יפס בMC DONAGH'S, זה ללא ספק היה הפיש אנד צ'יפס הכי טעים שאכלנו לאורך כל הטיול. המקום מחולק לשניים, צד אחד מסעדה וצד אחד דלפק מהיר שמזמינים ומתיישבים לאכול בשולחנות הגדולים במקום. אנחנו בחרנו בצד של הדלפק.

המשכנו לפאב מקומי בשם Murphy's, שהיה מלא באוכלוסיה מקומית אבל מעט מבוגרת,לא היה אכפת לנו, זה בדיוק מה שחיפשנו.

יש להם לאירים קטע הזוי. בכל פאב בנוסף לברזי הבירה יופיע גם ברז של Bulmers, כדי למנוע מכם את הטעות שאני עשיתי כשהזמנתי בבטחון פיינט מהדבר הזה אני אציין שמדובר בסיידר תפוחים. אבל ממש לא מה שאנחנו מכירים כמיץ תפוחים כיפי וטעים, יותר בכיוון של חומץ תפוחים תוסס עם טעם לא ברור שמכיל 4.5% אלכוהול.

אחרי כמות בלתי מוסברת של אנשים שראינו שמזמינים את הדבר הזה, המסקנה שלנו היא שככל הנראה מדובר בטעם נרכש. לחיך חובב הגינס שלי או של מר בחור חובב הבירות הבהירות- זה לא מתאים.



היינו בחמישה או שישה מקומות שונים בגאלווי, מקום שחזרנו אליו הרבה היה The Cellar Bar, אוכל מצוין ולא יקר במיוחד, בערב אחלה מקום לשתות בירה עם מגוון לא רע של ברזים.
את הבוקר של היום השלישי שלנו באירלנד התחלנו עם ארוחת בוקר שהכינה המארחת שלנו. יכולנו לבחור מהתפריט ולקחנו אומלט וארוחת בוקר מסורתית. הארוחה המסורתית כוללת חביתה, נקניקיות, קותלי חזיר, מין חביתית מתפוח אדמה וקצת עגבניה לקישוט.  אני לא בן אדם של בשר על הבוקר אבל היה ממש ממש טעים.





במהלך היום ביקרנו במזח, הסתובבנו בעיר ועשינו קניות ברשת Penny's, שהיא המקבילה של רשת Primark הבריטית. למעשה החברה התחילה את דרכה בדאבלין ובהמשך התרחבה לUK ומספר מדינות נוסף באירופה. הרשת זולה והאיכות סבירה ביותר, על אף המחירים הזולים הם מתחייבים שהם לא מיצרים בסדנאות יזע ושתנאי ההעסקה שלהם הוגנים. אני חושבת שקניתי מלתחה שלמה שם, בחיי.

מר בחור היה זקוק לתספורת אז קפצנו ל Barber shop מקומית, שילמנו 11 יורו על תספורת מקצועית ומהוקצעת. הוא היה מאושר. בערב הלכנו לבקר בO'cconor's Pub, אכלנו Irish stew מעולה וקינחנו איך לא, בבירה :)


 גאלווי היא מקור טבעת הקלאדה (Claddagh ring), טבעת זו מקורה בעיירת דייגים קטנה בעלת אותו השם ששכנה בקרבת חומות העיר גאלווי העתיקה. הטבעת מורכבת באופן מסורתי משתי ידיים האוחזות בלב שמעליו יש כתר. 
הידיים מסמלות חברות, הלב אהבה והכתר נאמנות. רבים מהמקומיים מסתובבים עם הטבעת- גברים ונשים ויש משמעות ליד עליה היא נענדת וכן לכיוון הלב, האם כלפי הגוף או החוצה ממנו.
את הקלאדה שלי קנינו בגאלווי ואני פשוט מאוהבת בה. כמה שהיא פשוטה ככה היא מסמלת המון. חיפשנו אחת גם למר בחור אבל לצערי הוא החליט שהוא רוצה רק אחרי שעזבנו את גאלווי ובשאר המקומות לא הצלחנו למצוא טבעת בעיצוב ובגודל שיתאים.


עד כאן חלק א'..

3 תגובות:

  1. איזה יופי! אירלנד זה בהחלט מקום שאני כבר שנים חולמת על להגיע אליו! נראה שכדאי להתחיל לחסוך... עושה רושם שהאירים מסבירי פנים למדי :)
    אני מקווה שתעשי פוסט קניות על כל מה שקנית שם!

    השבמחק
    תשובות
    1. אירים פשוט מדהימים, ללא ספק האנשים הכי מסבירי פנים שנתקלתי בהם בטיולים שלי.
      נתת לי רעיון לפוסט :-) אולי אני באמת אעשה כזה..

      מחק
  2. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק